jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

Freitag!

Publicerad 2013-12-06 23:57:59 i Allmänt,

Vaknade upp kl 12:40 o ute var det alldeles vitt.
Sven o hans snö hade dragit in över vår lilla håla
o gjort livet lite ljusare.
Kanske mörkare på annat sätt då det är ett helvete ta sig
upp för backarna här ute stundtals
då snöröjningen verkar skötas av någon som jobbar på annan
ort i veckorna o vilar upp sig på helgerna!!
MEN- det är ljusre ute.
Var ovanligt pigg fastän jag vaknade tidigt o när Oliwer
skickade ett sms som löd : Ska du hemtaos
då tog jag på mig kläder o åkte ner.
Skulle ju ändå hämta Julia , kanske inte såhär
tidigt men vad gör man inte för sina små?
Oliwer har haft en riktig Ture-vecka o lyckan har
varit total. att det sedan blev
övernattning hos bästa kompisen idag, det
var höjdpunkten.
Hampus åkte till Borgsmo fritidsgård o roade sig,
Kalle så snäll hämtade hem honom innan han
började jobba.
Wilma o jag gjort Maxi , handlat lite , tonat håret
filat naglar o pratat massor, så skönt
få tid med var o en ibland.
Hann även med att pynta lite
i köksfönstrena inför vårt glöggmys på söndag.
Julia har levt rövare med oss ALLA hela dagen.
Hon vaknar som en solstråle, kör järnet ända tills
hon stupar och är förmodligen världens
lyckligaste tjej med all uppmärksamhet.
Kvällen ikväll avslutats med glögg tillsammans med dom
två stora , vi sett lite på IDOL men mest pratat Nelson Mandela.
Det finns några människor som betytt lite mer för världens befolkning
och för tron på det goda och
jag anser att Mandela var en av dom.
Nu ska jag nog krypa ner o drömma sött!
Ladda för morgondagens skjutsning till
träningar, pepparkaksbak o Carnitaslagning.
På kvällen en utflykt med fin vän, tur man
har en mamma som ställer upp för kung o fosterland, ICA
och sina barn!
Kram o gonatt alla därute!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela