jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

Vakum!

Publicerad 2013-02-03 22:17:08 i Allmänt,

Går om kring som i ett vakum, gör det jag måste, och drabbas plötsligt av en bakteriell jästsjukdom! Tanken var att jag skulle baka muffins, för att jag verkligen var TVUNGEN, hade kiosken i morse på Hampus innebandymatch! En match dom förövrigt vann och fullständigt ägde ut dom andra! Och det var i mina ögon ingen överdrift, vi har suktat länge efter lite framgång o nu vinst tå matcher på rad, fan så bra!!
Men tillbaka till min bakteriella jästsjukdom. Som sagt Lördag o alla utom Hampus sjuka, i olika grader, då får den satans banditmorsan för sig att hon ska baka surdegsbröd för det är ju bara sååå gott! Sagt o gjort fram med recept, bunke, smettillbehör o ett sjuhelsikes jäklar nu kör vi!
Resultatet 5 timmar senare ser ni nedan, salt men gott sa 2 barn! Tackar! Men jag fick inte blodad tand o fy sjutton för att städa i köket, men jag blev av med min jästsjukdom!
 
 
 


 
 
Mellokväll igår kväll, riktigt uselt om jag får säga, bara Yohio som var bra! Tur vi har så stor soffa så en bunt sjuklingar får plats o ligga ner samtidigt!
Idag en lat söndag förrutom Hampus innebandymatch, skyhög feber på 2 och en Jullan som börjar rossla i bröstet igen, suck!
Oliwer samlade lite krafter för att orka gosa med sin lillasyster o det firade hon med att kräkas på honom!
 
 
 
 
Gjorde blåbär/hallon smoothie till sjuklingarna på kvällen, lent för halsen o lite svalkande för febern!

 
 
 
 
 
 
Tulpanerna som Lena köpte har nu slagit ut o dom som var vita när dom var knoppiga! Nu härligt rosa! Tydligen så skär dom tulpanerna direkt från löken när man köper tulpanerna, dom står sig längre då tydligen, färskare går inte att få!
Nu blir det soffan o se klart filmen som började 21 på 4:an!

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela