jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

Som en spark i röven!

Publicerad 2013-06-09 23:06:37 i Allmänt,

Julia vaknade kl 05.10 zzzzzzz, upp o göra välling o
sen resolut vägra vakna till liv, ligga kvar, kika med ena ögat
o bara önska hon skulle somna om,,,,klockan gick tick tack tick tack!!
Skjut mig,,,idag igen suck!
Men 06.40 tittade jag på klockan för sista gången o sen vaknade jag
av att min underbara sambo smög in i sovrummet o kröp ner.
Låtsades om som om jag inte hörde honom, han fick tro att vi sov skit hårt, båda två.
Men jag hör allt,,,,tyvärr!
Solen sken från klarblå himmel när Julia o jag öppnade dörren.
Från olika rum hördes det snarkningar, 7 små dvärgar liksom snarkade ikapp!
Endast Snövit o hennes styvmorsa vakna!
Solen gick i moln i samma stund som Julia somnade för sin förmiddagslur, surt!
Men man kan ju inte få allt!
Dom tappra barnen valde ändå att bada på som om inget hade hänt.
 
 
När alla sent om sider åkt hem till sitt o familjen var ensam kvar hemma
så körde operation städning igång, ungarna tappra som få, trötta efter 4 dagars ledighet
men tröttast av dom alla det var jag.
Alla hjälptes åt o svisch så satt vi där o tog oss en välbehövlig fika på
hemmarullade chokladbollar, smaskigt!
Ett riktigt hällregn fick vi beskåda idag o med den kom en finfin
regnbåge, orkade dock inte leta efter skatten!
 
 
 
 
 
Idag var jag oxå och hämtade våra rosor som vi ska ha nedanför altanen,
Julia heter rosen o det är en vit buskros,blir nog fint när dom tar sig.
 
 
 
 
 
 
Kvällen blev otroligt lugn, med soffmys o barnmorskorna.
Gillar verkligen den engelska serien.
Hampus stoltaste storebrorsan, fick både ge Julia välling och söva henne!
 
 
 
Sängen ropar på mig, högre än vad jag vill den ska, måste
kanske lyssna??
Tycker jag är duktig nu förtiden på att komma i säng straxt efter 23.
Gonatt everebody, imorgon är det måndag o då är det den 10 juni!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela