jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

Lååångfredag!

Publicerad 2013-03-29 23:15:57 i Allmänt,

Julia vaknade tidigt,,,för tidigt för min smak.
Masade mig upp o gjorde välling som åts med god
aptit i sängen o vips så sov hon igen!
Lycka vill jag lova.
Kalle kröp ner i sängen så tyst så tyst när
han kom hem från jobbet o när Julia vaknade igen
ja då var kl 8,30!
Tack för den, den behövdes.
Iväg till Vrinneviskogen bar det sen, påskjakt, mötte Wilmas klasskompis
familj där o slog följe, mycket trevligt!
Gulliga Madde satt i skogen o delade ut presenter
till barnen. Tablettask, ballong o såpbubblor.
Kanske ingenting för en snart 12 årig tjej men
vi hade det mysigt iaf o frisk luft
fick vi!
 
 
 
Blev en sväng till Maxi för lite lunch efter skogen.
 
 
 
 
Styrde mot hemmet i godan ro, men herregud så mycket folk
i rörelse. Är påsken den stora shoppinghelgen måntro?
Väl hemma fikade vi lite o jag började förbereda
middagen som skulle ätas på kvällen.
Hade bestämt mig för att för första gången
tillaga lamm med rödvinssås.
Betyget blev varierat från att smaka en yttepyttig bit till att lasta in
5 stora skivor o utbrista att detta
var skit gott!!
Efterrätt skulle vi givetvis ha oxå, glass,jordgubbar,hallon o grädde.
 
 
 
Julia bjuder just nu på full fart o upptäckten att lådorna
i köket går att dras ut är ny för dagen!
Blir att införskaffa spärrar eller något annat
bra skit som finns på marknaden.
Finns säkert något högteknologiskt fjärrstyrt som man styr från mobilen!
Teknikens under, det slår allt!
Det blev spelkväll igen här hemma ända tills Kalle
styrde mot jobbet.
Måste ärligt erkänna att det är tufft att han har jobbarhelg
när alla barnen är samlade hos oss.
Blir ett rätt tungt lass att dra runt.
Det går o ungarna är så snälla o hjälpsamma, men man måste ju tänka sig för o vara
tystare än vanligt o jag måste planera o få allt att
funka. Det är ju oftast någon match, något kalas o kanske en lekkompis på G!
Men allt går!!
Idag vilodag från träning o herregud så skönt!
Drog i mig slatten vin som blivit över
efter såsbygget o det var gott!
Imorgon är det påskafton o då är det grillpremiär
o jag e taggad till tänderna!!
Måtte vädergudarna vara med oss!
Sov gott everybody!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela