jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

Påskafton, en dag att minnas!

Publicerad 2013-03-30 22:50:58 i Allmänt,

Jävla dåligt med sömn inatt rent ut sagt!
Det får vi ta igen en annan dag om man så säger.
Fokus på barnen o allt annat skit kommer i andra hand.
Det bar av till Tropicariet idag på fm, så mysigt
o kul att alla barnen var med.
Såhär på helgen brukar man ju annars tappa eller vinna ett
barn, men idag bara mina banditer.
 
 
 
Att ha med barn i så olika åldrar har sin tjusning!
Oliwer som läser girigt allt han kommer över, frågar o vill veta.
En Wilma som förfasar sig o ryser för alla äckliga o slemmiga
djur som kryper o krälar.
En Hampus, spexarnas konung, som samlar ihop sig o bjuder på
hela sitt register av kunskap till alla
som vill veta.
Sist och verkligen minst, en Julia som sitter nöjt o gastar
i vagnen på alla hon ser, både kända
o okända, sökandes uppmärksamhet!
Banditmorsan bara njuter o känner sig väldigt rik,,,,men trött
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Nattens uteblivna sömn börjar kännas i denna tropiska miljö.
Lite lätt fuktigt o aningens varmt.
Hemåt far vi o alla nöjda o glada.
En rätt tyst hemfärd faktiskt för ovanlighetens skull.
Tror det var endel att smälta o Hampus hade ju tidigare
på fm, skällt på mig att han behövde vakna så okristligt tidigt.
Inte lätt vara snart 14,,,,,,,,och ha en banditmorsa.
Alla sugna på att modellera marsipanfigurer när vi kom hem
så det var bara att plocka fram.
Alla beundrade Hampus verk innan man själv
valde att börja skapa sitt.
Kul hade vi o kreativiteten var det inget fel på.
 
 
 
 
Kalle vaknade till liv fram på sena eftermiddagen o då skulle det målas
ägg hade barnen bestämt.
Så fram med sakerna o måla, nyvaken o dan!
 
 
 
Kvällen bjöd på premiärgrill, så gott så gott!
Till efterrätt serverade jag choklamousse i äggskal med
jordgubbar o vispgrädde.
Du e så rolig mamma o du hittar på så mycket
kul saker att göra-sa Oliwer.
Japp banditmorsan gillar inte att ha tråkigt, gillar inte att ligga
på sofflocket o läsa böcker, gillar inte att ta det lugnt.
MEN jag gör det när jag behöver!
Har hunnit träna idag med, så skönt.
Knäböj, rockring o Crosstrainer.
Känner mig pigg o fräsch trots lite sömn, kanske
e det tack vare träningen o underbara barn???
 
 
 
Även min sambo ger mig otroligt mycket energi, det fina, fattiga , föräldralediga fläskolivet
känns oändligt mycket lättare tack vare
att han finns och stöttar mig i vått o torrt.
Nu ska jag jaga banditer i säng o försöka komma ner i bingen själv
oxå, börjar dock bli lite orolig om jag tappat
bort 3 av 4 banditbarn, dom hörs nämligen inte,,,,,,,,,
Oroväckande!!
Sov gott everybody!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela