jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

En söndags många ansikten!

Publicerad 2013-10-27 23:08:26 i Allmänt,

Hur många olika saker kan man klämma in en dag
utan att känna sig stressad?
Svaret löd, massor o åter massor.!
Vaknade sakta men säkert till liv kl 8:30, Julia
glad som en lärka, tog morgonhoppet på min mage o
for iväg, pilsnabb som hon är!
Drog igång o kokade såsen till pulled porken som var tvungen
komma in i ugnen för att få dom rätta timmarna.
En stund senare kom två yrvakna tjejer upp o den störste
mannen fick vi väcka till liv.
Gjorde oss iordning o for in till stan.
Hampus bjuden på lilla Astrids dop så en present
skulle inhandlas. Hampus valde så fint.
Hämtade mormorn o styrde mot borgen o megaloppis.
*Herregud så mycket skit som folk rensat ut!
Lite skit till Julia fick följa med oss hem.
Hittade en tjej som sålde så fina kläder för endast 10:-/st
o så synd det mesta var i Julias nuvarande storlek.
Handlade lite o körde hem.
Kalle stapplade yrvaket upp o en stor panna kaffe sattes på.
Oliwer blev hemskjutsad av familjen Sandberg o
överenskommelse leka imorgon igen.
Åsa tog sista helgjobbsjouren hos oss över en kopp,
tjattrigt runt kaffebordet o fest på tjejernas
chokladbollar, mums sa dom som åt!
Den pullade porken avnjöts oefter 8 timmar i ugnen,
tur man inte behöver passa det utan det sköter sig självt i ugnen.
Kvällens stora projekt blev ommöblering av Wilmas rum o avloppsrensning!
Härliga söndagsnöjen!
Syskonen Lundberg hjälptes åt skruva o bära.
Kalle o jag rensade avloppen för imorgon ska försäkringsbolaget
besiktiga bygget, spännande!
Lugnet har lagt sig här hemma o jag tänker nog oxå dra
mig tillbaka.
Veckan som kommer bjuder både högt o lågt o
jag känner man behöver kraft o levnadsmod.
See ya all!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela