jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

Bråvalla 2014

Publicerad 2014-07-02 00:04:21 i Allmänt,

Ny mark skulle brytas i år.
15 åringar på första festivalen.
Lite nervös var jag allt då dom envisades stå allra längst
fram på alla konserter dom såg.
MEN grabbarna har koll o tur det för tjejer runtomkring.
Nä allt flöt inte perfekt denna Bråvalla helg o fredagen blixtnedslag var
oväntat o hemskt för de som drabbades.
MEN summa sumarum, vi älskar öl, lera, regn, sjukt bra
musikakter, festivalmat och goa kompisar som sällskap.
 
Laddade upp med gofrukost på stugvägen.
Galet god omelett i megaformat.
Bussfiasko redan första dagen, men vad gör de?
Vi löser allt,,,,nästan.
Första dagen bjöd på värme och sol.
De två andra dagarna bjöd på musik o kärlek o massa regn.
Bästa för i år enl mig Verinica Maggio och The Hives.
Offspring tog sig i kragen o levererade på andra halvan och avslutningen
Axwell och Ingrosso dunkade på i finfint tempo.
Skönaste ungarna, ett gäng på 10-15 pers drog runt i olika
konstallationer och upplevde mer
än vad dom någonsin vågat hoppas på innan.
Eller förstått??
Deras reflektioner handlade om hur länge dom dansat, vad dom ätit,
vad dom druckit, vilka dom sett och massa annat kul.
Inte en enda negativ tanke, bara ren o skär glädje.
Att det regnade??
Tror knappast dom märkte det.
 
 
 
 
Inga konsertbilder o inga matbilder.
Jag vet vad jag såg o lyssnade på, men NEJ längst fram som dom
mest hängivna o modiga där stod jag inte.
Åt gjorde jag i massor, så sjukt mycket vilket resulterade
i en skaplig plussiffra på vågen, men orka bry sig om det??
En sak är dock säker, det finns olika sätt att uppleva
Bråvallafestivalen, jag sträcker mig ända fram tills det är dags att tälta.
Där är min gräns nådd.
Hur upplever du en festival??

Kommentarer

Postat av: henric

Publicerad 2014-07-02 00:52:55

var det nya pantamera bilen jag såg?

Svar: Haha kunde ha varit men nej, dom åkte grön flakbil iår!
Banditmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela