jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

Sporthelgen som knäckte ett ben

Publicerad 2014-03-30 23:04:45 i Allmänt,

Fredag o inhandlande av nya fotbollsdojjor.
Det gick snabbt o smärtfritt.
Ett par NIKE Vapor sitter nu på sonens fötter.
Glad o nöjd undrade han om vi inte kunde göra min
ekonomiska smärta större o inhandla ett par G-star jeans som
han provat inne på Carlings.
Not possible, sa jag!
Radarparet Hampus o Alfons lirade sönder gräsmattan på baksidan
den kvällen, lyckan var total.
På många sätt o på olika sätt.
Gameday för Oliwer, tidig lördagsmorgon.
Skönt vi kan hjälpas åt, vi som inte lever ihop längre.
Jobbarhelg med barnhelg är ingen god kombo.
Varken för kropp eller knopp.
Vaknade o såg fram emot en lördagseftermiddag i godan ro innan
jobbnatt 2 av 3 skulle ta vid.
MEN!!
Icke sa nicke.
Fotbollsliret på Lindängen i god
kamratanda slutade i tårar o när lilleman klev in genom dörren
o visade upp sin svullna o blåa hand
då såg jag vad klockan var slagen
.Akuten i 7 timmar för oss, snacka om ledsam
lördagskväll som dessutom slutade i gips i
minst 3 veckor, måtte det läka bra.
Söndag o gameday för Hampus.
Hade gått riktigt bra för grabbarna uppe i Oxelösund.
För oss andra blev det en tur till stan
för att köpa nytt spel till xbox o äta glass på Halvars.
Ett litet ljus i mörkret.
En mysig eftermiddag/kväll blev det oxå då mamma
gjort galet god smörgåstårta.
Vanlig, ovanlig o ännu ovanligare.
Tack mamma du e så jävla bäst!
Nu sitter jag här, försöker samla mig för ny vecka.
Ibland jobbar hjärnan på högvarv , mest positiva tankar dock, men allt ska
ju samlas upp o läggas i säcken som sedan ska knytas ihop.
Ja fan ni vet hur det är!
Ha en bra vecka allihopa!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela