jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

En måste ju röste!!

Publicerad 2014-09-15 23:04:10 i Allmänt,

Igår var det tid för att hjälpa till påverka de
nästkommande 4 åren av sveriges historia.
Det var med andan i halsen vi äntrade vallokalen, liksom
med kniven mot strupen.
På flera sätt faktiskt.
Jag har känt en stor osäkerhet inför valet.
Välja för det jag tror på, det jag vill eller det som blir
bäst för mig o de mina??
Jag tog en blandning.
Var ju tre ställen man skulle välja till så då funkade det.
Jag vet i fan om jag blev vinnare överhuvudtaget.
Det som däremot gör mig illa berörd är att ett
främlingsfientligt parti blir landets tredje största och kammar hem nästan 800 000
röster i vårt avlånga land.
Såg ett inlägg på fb idag o det är nog fasen det enda jag sett
där någon förklarar varför man röstat på SD
och vad det är man tror på.
Det inlägget var mycket bra skrivet faktiskt.
MEN
det kunde ha handlat om nästan vilket parti somhelst faktiskt
det enda som man starkt tryckte på i inlägget var
invandrarfrågan o det är ju där man ser att det är främlingsfientligt.
Just nu känns det ju väldigt ostabilt o man har hört talas om
omval på flera sociala medier.
Ja jag vet inte, tror det blir värre då och att SD blir sveriges andra största parti i ett omval.
Hemska tanke!!
Visst är invandrarfrågan het, men miljön o jämställdheten
borde vara minst lika het.
Äldrevården, vården o skolan, mina hetaste potatisar.
 
Tärningen är kastad, vad blev summan??

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela