jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

Tiggeriet

Publicerad 2015-03-31 23:55:00 i Allmänt,

Det finns människor i min närhet som stör sig så
mycket på tiggarna att dom vill knäa dom i ansiktet när dom sitter o tigger.
Lagom höjd liksom!
Jag blir mörkrädd.....
Borde jag på något sätt säga upp bekantskapen med dessa människor?
Förmodligen!
Varför gör jag det inte då?
Feghet kanske?
Idag läste jag om SD politikerna här i stan.
Deras barn är rädda för att gå själva till affären för det sitter tiggare utanför.
VEM HAR LÄRT DOM DEN MÄNNISKOSYNEN??
Jo våra förtroendevalda som ett stort antal människor i denna stad har röstat fram
som lämpliga kanidater att ta viktiga beslut i samhället.
Vad gör tiggarna aka rumänerna aka romerna aka människorna aka EU-migranterna ,  mot oss som är
så provocerande??
Jag fattar det helt enkelt, jag måste ha missat något?
Eller är det andra människors fattigdom och det egna tillkortakommandet som
blir provocerande för gemene man??
Aftonbladet hade oxå en artikel idag från Rumänien, där man belyser
problemet från det rumänska folkets sida.
Jag vill inte byta en enda dag med dessa utsatta människor som blivit lidandes
i spåren av Sovjetunionens fall och senare Chauchescus grymma styre.
Fattigdommen är så stor så vi kan inte ens drömma om det, hemskt.
 
"Varje lösning måste börja med insikten att fattigdom inte bara är en fråga om pengar.
Det handlar om maktlöshet, brist på självförtroende och kunskap"
 
 
http://story.aftonbladet.se/rumanien#section-3
 
Kopiera länkadressen, läs alla artiklar och begrunda.
Vi kan inte hjälpa ALLA , men vi kan som goda medborgare i ett välfärdsland
förmedla humanitet o männsklighet till våra barn att ta med sig
vidare in i vuxenlivet, det är vi skyldiga till.
Alla kan göra något-vad gör du?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-04-01 03:13:34

så klokt skrivet! Det är ju faktiskt inte så längesen vi svenskar utvandrade i massor till Amerika

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-04-01 14:06:40

Åh härligt Anna att höra nån som tänker som en annan ..tyvärr verkar de som att de är få som delar samma åsikt..man blir ju mörkrädd av att höra att det är människor som står en nära som har liknande åsikter som de du skriver :'( kram Benitha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela