jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

Lite färg i ansiktet!

Publicerad 2013-04-28 23:17:49 i Allmänt,

Dags för gameday o tillråga på allt seriepremiär!
Vaknade med ett ryck 8.30 o tänkte, va sjutton, sover Julia än??
Japp det gjorde hon o jag petade lite försiktigt på henne
o pussade henne gomorgon!
Hon sträckte på sig o log, sög på sin ena tå och vips, nu ville hon upp!
Vi smög ut ur sovrummet o lät den nattjobbande pappan sova vidare.
Brassade på äggröra o bacon, satte på kaffe o som genom ett trollslag var
vi alla samlade vid köksbordet.
In i bilen o iväg!
Släppte av Hampus o Alfons vid fotbollsplanen, åkte vidare med Wilma o Oliwer
som så duktigt laddat för majblommeförsäljning.
Själv lastade jag Julia i vagnen o promenixade Hageby runt!
Anlände till planen lagom till matchstart.
En bra match men förlust med 2-1 , surt!
 
 
 
Hemma på våran gård blev det sedan utelek till långt in på kvällen, så skönt
nu när det både är ljusare och varmare.
Hampus hjälpte Kalle i trädgården, jag städade garaget o vi röjde ur frysen.
När ska jag lära mig att skriva på lådorna med mat
som jag fryser vad det är i??
Hittade dock lite oxfile som jag tänkte sätta i mig imorgon , vilken lyx!
Massagebänken har gått varm ikväll, Kalles vader, Wilmas nacke o vader o Hampus nacke!
Ibland är bänken riktigt bra att ha.
Tittade mig i spegeln förrut o konstaterade att solen tagit idag, finfint!
Slippa se så blek o trist ut!
Kom även på att jag nog borde tänka på en renovering av
templet innan vi åker, raka mig lite, fotbad o måla naglar och
noppa ögonbryn.
Känns som om hela veckan kommer gå åt till detta projekt!
Nu e det nattinatti, hoppas på lite sol imorgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela