jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

Hur kan en fredag bli så rörig?

Publicerad 2013-05-25 09:12:35 i Allmänt,

Oliwer studiedag men valde spendera den hemma hos Emil.
Kändes lite konstigt att han var borta
när jag väckt o fått iväg dom två stora till skolan.
Julia o jag skulle på babysimsavslutning o sen äta lite lunch
med dom andra mammorna.
Två telefonsamtal på vägen dit av viktig karaktär, check!
Simmet gick galant o lunchen hade ju gått galant ända tills telefonen ringer
o man har en halvhysterisk gympalärare i andra
änden som häver ur sig att Wilma fått baseballträ rakt i nyllet!
Jamengrattisdå!!
Ringer Johan o han fixar biffen, tack snälla för det!
Får en bild på dottern o det var inte vackert.
Men till 99% bara mjukdelsskador.
Men det gör ju så satans ont!!!
Hem o fixar två samtal till av viktig karaktär, telefonjäveln dör dessutom.
Skit samma, jag kommer överleva!
In till stan hämta blåslagen dotter, ont men vid gott mod.
Konfererar med pappa Johan, vi avvaktar.
Lämna pengar till stansugen Hampus.
Hem o fixa iordning lite, 3 goa discokillar o en mamma
anländer för en snabbfika o lite korv innan
kvällens tillställning.
Kalle hemmaförälder, Johan kioskförälder o jag discoförälder!
Härliga fredagskväll.
Bad i pollen för barnen när vi väl kommit hem.
Älskar att se mina två tonårsgrabbar ha sådär roligt som jag själv minns att
jag hade det.
Älskar Oliwer o hans sovaöverkompis ligga o prata om vilka
kulor i kulpåsen som är finast o som glänser mest!
Wilma däcka tidigt, sa till henne att hon är vacker som en sommardag
även om hon har en blåtira lika stor som grönland!
Nagelfix o hårklipp för henne veckan som gått o nästa vecka
lite fina slingor av underbara frisörgrannen!
Julia sov då vi kom hem, Kalle åkte till jobbet,
jag landade med tonåringarna i soffan men sa godnatt
kl 23, då var min energi slut.
Då hade tonåringarna matat mig med sjuka o galna tubklipp, visat ocensurerade bilder
och fått mig att skratta så tårarna rann!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela