jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

Sportig helg!

Publicerad 2013-11-26 00:35:23 i Allmänt,

Har varit rätt trött idag, helgen tog ut sin rätt.
Undrar då hur trötta ungarna var?
Fullt ös medvetslös kan man sammanfatta helgen med.
Tur man har en supersnäll och omtänksam mamma
som fixar o styr för oss alla här hemma.
Och tror nog ungarna är glada dom har mig oxå.
Att åka med o heja i vått o torrt, det är
mitt motto, så långt det bara är möjligt.
tog semester denna helg, just för att kunna vara med.
Välanvända semesterdagar om jag själv får
säga det.
Oliwer duktig både i mål o som utespelare i hans innebandy.
Att jag fick se han sätta ett mål i bortre krysset, det
var galet, helt galet!!
Lyckan var total,,,o jag glömde fota!!
Vidare till Hampus fotbollscup och ojojoj vilka jämna matcher.
Spänningen var minst sagt olidlig.
3 i gruppen o en kvartsfinal mot tufft motstånd.
Hampus åkte på en ful smäll på vaden o jag trodde att
matchen därmed var över, men icke, upp igen
o påt i 200!!
Det ska kännas, så är det bara.
På tal om över så gör det mig heligt
förbannad när man fuskar o använder sig av överåriga spelare.
Vad är det för sportsmananda??
Summerade en finfin sportlördag, styrde bilen hem
med härliga ungdomar i bilen som fick
känna på hur det är att färdas med en tokig sportmorsa
vid ratten, tror grabbarna lärde sig ett o annat viktigt
här i livet, man säger ja tack o visst snälla!!
Även stora sonen stod för ett mål, på
frispark, även om bollen tog på motståndaren
innan den gick in!
 
 
 
 
 
Galet tidigt upp på söndagen för
att testa om Hampus vad höll för spel, grönt
ljus på den o bilen for till Motala!
Skön KFUM vinst, inte självklar men en lagmaskin
kan vinna även de matcher som på pappret ser svåra ut!!
När vi kom hem doftade det av mormors bak i hela huset.
Hell yeeaa 100 saffransbullar!
Den kvinnan kan baka o jag antar hon ärvt det efter min mormor!
 
 
 
 
När söndagskvällen kom trodde jag ALLA skulle vara helt slut
o somna på stubben, jag misstog mig o en kamp om att överleva tog vid!
Va fasen ska det slå över för??
4 barn vakna alldeles för sent o en mamma
som gick på hörntänderna!
Tack o godnatt, mitt tålamod tog slut
o jag gick o la mig med Julia i våran säng.
Vad dom andra gjorde??
Jag vet inte men tyst blev det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela