jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

Det är så skönt att vara ledig!

Publicerad 2015-11-25 23:52:00 i Allmänt,

Jag älskar att vara ledig, det gör väl alla tänker jag.
Mitt driv när jag är ledig är ju att jag vill göra saker.
Tänker sedan efter o inser att det är mitt driv hela tiden.
Fick frågan häromdagen av en bekant som jag aldrig varit så jättenära
 men som man ändå stannar o pratar med om man möter.
-Hur orkar du hålla det tempo du gör?
Och mår du verkligen så bra som du visar?
Svaret är nog att jag mår så bra som jag gör just för att jag har drivet att
vilja vara med människor och hitta på saker.
Oavsett ledig el jobb.
Jag tror jag skulle bli olycklig om jag inte fick utlopp för mitt driv.
Alla människor är olika o det är väl tur.
Samtidigt som det spelar in vart i livet man befinner sig.
 
Idag mös Julia o jag på morgonen, så skönt sitta i soffan o bara va.
Sen blev det ut i skogen för att fixa gran o blåbärsris.
Dekorerade trådrullen oxå, inte färdig men en början iaf.
 
 
Blev en tur till Mirum, vet vad jag innerst inne hoppades på men det hände inte.
Kanske bra, kanske dåligt.
Hade ett ärligt ärende dit, skulle till Panduro o köpa saker till min krans som
jag tänkte binda.
Har blivit tradition sen vi fick följa med Pia J för 3 år sedan på kransbindningskväll!
Lunch med sessan o shopping på Hm.
Lyckades få hjälp av expiditen att handla lite julklappar, så proffsig hon var.
När jag precis kommit ut plingade det i min telefon.
20% på ett helt köp på HM, faaan då!
Jag gick tillbaka in faktiskt o bad om återköp.
Den expiditen som stod där då hon var inte lika smiiidig om man så säger.
Så vips hade Julia en hel påse med saker med sig hem,,,,o jag får köpa nya julklappar!!
 
 
Dagen buuu var salladsbaren på Lindahls, vilken besvikelse.
Trött o trista ingridienser o väldigt lite välja på.
 
 
Passade på att köpa mig en fin Majalykta o stödde därmed barncancerfonden, tummen upp!
Älskar dessa lyktor i alla utföranden!
 
 
Blomsterland på hemvägen o dom hade så mycket fint!
Men tyglade mig!!
 
 
 
Måste ju säga att denna kalorisnåla livsstil tär på psyket, den är verkligen ingen hit
rent estetiskt o matmässigt.
Men vågen säger goodwork så bara bita ihop!
 
 
Hann kika 45 minuter på Wilmas advetskonsert, kunde skitit sig rejält om man så säger
men fina Åsa höll en plats i kön så jag slapp o rulla längst bak.
Begav mig sedan mot veckans andra hiit-pass o idag ville jag dö,,,,som så
många gånger förrut haha.
Gillar tydligen självplågeri!
Kändes gött som satan efteråt.
Ja det var min dag, missade ett möte ikväll dock, med facket.
Men jag är ju inte med i den organisationen, dom har liksom fått tillräckligt av mig , så
jag överlät ansvaret på någon annan att gå.
Tror ändå det bara är spel för galleriet.
Får vi inte gå själva delvis på natten hädanefter så blir jag mycket förvånad.
Nu är det tack o gonatt, ny dag imorgon, ny träningsvärk o nya uppdrag!
Kram på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela