jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

Mitt LCHF-liv!

Publicerad 2013-08-07 07:46:53 i Allmänt,

Från och med i slutet på mars i år så har jag valt
att lägga om min kost o äter LCHF kost.
Jag gör det av 3 orsaker.
- Jag ville bli av med mitt enorma sockerberoende
- Jag ville få ordning på mina matvanor, inte äta en gång om dagen
o då äta alldeles för mycket för att kroppen skrek.
- Jag ville gå ner i vikt.
 
Min resa har bara börjat o någon gång i veckan tvingas jag välja, tänka till
o motivera mig själv till varför jag håller på med detta.
Jag mår idag mycket bättre, är lagom mätt, äter lagom mycket.
Jag kör inte strikt LCHF utan unnar mig lite vin, choklad o
 ett o annat LCHF bakverk någon gång ibland.
 
För att inspirera mig själv o även andra lägger jag ut bilder
på min mat o det jag bakar på IG.
Använder IG som en uppslagsbok för mig själv då många äter
LCHF o själva lägger ut bilder på det dom äter.
 
På senare tid har jag märkt att folk ifrågasätter mer varför jag äter som
jag gör, driver lite med mig, kanske omedvetet o
med glimten i ögat, men ändock.
Kommer jag dö i förtid då?
Förmodligen dör jag när den dagen är här o det är dags.
Jag kommer inte dö fortare än vad dom som vräker i sig av kolhydrater o
socker gör, jag dör inte före alla som röker o jag kommer inte dö
för att jag INTE dricker alkohol på samma sätt som förrut.
ALLA ska vi dö någongång o det är hur vi lever fram tills den dagen som
vi kan påverka hur vi vill leva det liv som getts till oss.
 
 
Lev väl, välj det som känns rätt för dig, ha ett mål!
Over and out!

Kommentarer

Postat av: Martina

Publicerad 2013-08-07 10:47:03

Helt rätt, var och en måste göra det som känns bra och om man hittar sin grej är det bara att köra.

Svar: Tack Martina!!
Banditmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela