jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

Banditmorsa över bord!!

Publicerad 2013-02-04 22:43:51 i Allmänt,

Ja tack, en skopa folklust! Nehej den var tyvärr slut,,,då tar jag ehhhh en skopa bra humör,,,oxå slut,,,,,men glada miner, det har ni väl?? Nähe, är allt slut i denna jäkla butik???
Skjut mig då, kör mig till nödslakt eller kölhala mig!! Ghha, högre makter please,,,rädda mig,,eller rättare sagt min omgivning!

Började imorse, käckt o glatt ringer till VC, förklarar mitt ärende, får en rejäl uppläxning om att jag gett medicin till mitt barn som inte var utskrivet på honom, jo jag vet, men jag har ju gjort det på eget bevåg o den har han haft förrut, systeryster i andra änden lyssnar nada utan maler på. Jag säger kort o gott, tack nu räcker det, jag har gjort ett val o jag står för det själv, sjukvården kan inte lastas!
Bra säger syster och talar käckt o glatt om att vi inte är ensamma i stan om att ha fått ett elakt virus på/i halsen. -Du det är knappast någon tröst svarar jag, vi är lika sjuka för det, har du någon tid åt oss eller gör ni hembesök?? Syster sätter kaffet i halsen o utbrister, NEJ det har vi verkligen inte utrymme för, kl 14 är ni välkommna! Tack så mycket hej!

Ett annat litet dagsprojekt,,,trodde jag,,visar sig nu bli ett hela veckan projekt o det gör mig inombords tokig! Möbler överallt, saker hit o dit, en tvättstuga helt galet belamrat med saker osv, skulle kunna mala på om detta i ett par rader till men i klartext- Gör om, gör rätt och det är NU!!
 
Hur har vi det nu då summa summarum på sjukfronten? De tre äldsta åkt till sin pappa, Kalle fortfarande riktigt risig, börjar bli lite orolig för honom, jag känner mig stundtals riktigt hyffsad men har ingen riktig ork och Julia som ser frisk ut, känner jag inte alls igen! Hon tjuter hela tiden, jag kan inte lämna henne, lägga ner henne, det duger inte ens att sitta i min famn. Ett himmlans liv när hon ska sova osv. Jag fattar ingenting! Blir att försöka klura imorgon på vad som kan fattas henne!

Sist men inte minst så strular det med ungarnas mobiler o idag brast det för mig, grät en skvätt o bad Kalle om hjälp. Han inte go tass med i telefonen när han har alla kort på bordet. Telesnor har ända sen vi tog ungarnas abonnemang envisats med att skicka ut felaktiga fakturor på mobilerna och jag har ringt o sagt till, varit inne i butik osv, men fortfarande så gör dom inte rätt! efter idag hoppas jag verkligen det blir rätt för annars kommer jag behöva göra något kriminellt,,,,,,,Kalle löste allt, förhoppningsvis, så nu kan jag nog sova lugnt,,,tills nästa faktura kommer!

Nu ska mitt otrevliga nylle o jag spola ur badkaret som jag i flera timmar försökt göra rent, bra dag att välja, men jag såg en lucka,,,,och det sket sig, tack tack!
Ha en god natt!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2013-02-04 23:22:11

Får tanken öroninflamnation på den lilla.Är hon snorig eller bara hosta? Ja och Telenor de inte mina favoriter de heller och humörsmössigt the same denna härliga migrändag för 3 gången på 4 dgr kraaaam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela