jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

Du sköna vita lördag!

Publicerad 2014-01-19 00:14:11 i Allmänt,

Sovmorgon till 9, check på den.
Tack framförallt underbara sambo som smög
in så fint imorse o gled ner i sängen.
Även tack till Julia som snusade så lugnt i sin säng till
kl 5 o sen kom över , fick välling o somnade om.
Dom andra 5 barna vet jag inte om jag ska tacka
dom sover ju så länge så man måste väcka dom.
Det blir ju merjobb för mig liksom.
Oliwer bakade muffins på fm o vilka muffins sen, stora
som bara den, Wilma gjorde frosting.
Jag gjorde pannacotta med hallonsås till kvällen
galet sugen på det.
Sockerfri dessutom, hell ya!
En långpromenad i snöyran o en sovande Julia i vagnen.
Skönt få sova i friska luften.
Hann skotta nästan hela uppfarten, tvätta o
röja i garaget innan hon vaknade.
Kvällen blev allt annat än lugn o fridfull,
sanning eller konka på övervåningen,,,,,,
Nere hos oss i soffan campade sönerna o lilla
Julia och tillsammans såg vi Frost, en
riktigt mysig o spännande film.
Älskar tecknat.
Nu är kl över tolv, tre fnissiga o uppspelta tjejer
har svårt att koppla av efter att grabbarna ex o kex
har lämnat huset.
Dom andra sover o Kalle på jobbet.
Själv då?
Jo det får nog bli sängen för mig oxå, finns
ingen återvändo liksom.
Ny dag imorgon.
 
 
 
 
Sov gott alla vänner därute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela