jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

så shlapp!

Publicerad 2014-07-06 00:45:00 i Allmänt,

Amen hallå för fan!
Gullungen vaknade 09.30 är det sant tänkte jag?
Nästa tanke var,,, nu går resten av dagen käpprätt åt skogen.
Alla ni som haft en 2 åring som behöver sova en liten lur mitt på
dagen oavsett o dom sovit länge på morgonen
eller ej vet vad jag pratar om.
Halleluja jag har grävt min egen grav.
Dom stora vaknade så sakta till liv, huset började bubbla.
Men det var ett sånt skönt bubbel, för solen lös.
Blir annorlunda på något vis.
Kaffe ute, frukost ute.
Sola, spela fotbol, lira basket.
Men bäst av allt för dom stora idag,,,en cykeltur
till farmor som fyllde år.
Dom e verkligen så stora nu, så jag vågar släppa iväg dom
alla tre på samma gång.
Att dom blivit osams på vägen hem,,,det är en annan historia.
Just nu är de tre stora inne i en period när dom verkligen vet vad dom vill
och då ser dom till att det händer.
Lilla Julia vet oxå vad hon vill o det resulterar i att jag just nu sitter
med fötterna på en handduk för att hon kissat ner
stora delar av vardagsrumsmattan,,,och 5 ombyten som
hunnit hamna i tvättkorgen.
Men vi kör väl blöjfritt imorgon oxå.
Det är pirrigt i lägret ikväll.
3 stora barn som ska på sportscamp imorgon försöker sova.
Liten ett o två zzznarkar gott i sina sängar sedan
ett par timmar tillbaka.
Själv tog jag mig ett glas rose, tittade mig i spegeln o konstaterade
att ja fan solen har lyst hela dagen
och mina bikiniränder på överkroppen är nästan borta.
Jag tror att livet leker lite just nu, eller vad säger du???
 
 
 
 
makalöst go dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela