jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

En liten överraskning!

Publicerad 2014-11-12 00:52:00 i Allmänt,

Denna dag lite av en,,,,,mardröm.
Fick som vanligt väcka Julia kl 07:50 för att hinna i någorlunda tid
till förskolan. Julia älskar att sova o jag är glad att
jag bokade om tandläkartiden som vi fått
kl 07:40 på ledig dag.
Nej tack o åter nej tack!
Det resulterade dock i att vi hade den idag istället.
Lämning gick superbra, hem äta frukost o sen iväg till Tina
för en snabb kopp kaffe.
Kan ju tyckas dumt gjort pga det som komma skulle
men jag älskar få sitta i hennes soffa o bara mysa o prata.
En helt vanlig fm.
 
 
 
Vidare till Hampus skola och ett utvecklande invecklingssamtal.
Eller hur var det nu?
Jag blir inte klok på skolan idag.
Men på banan igen o målet är inställt.
Önskar bara min smarta "lata" pojke kunne förstå
att allt han kan är värt sin vikt i guld.
Handlade lite på mitt andra hem , MAXI o sen hem
o packa upp o slänga i mig lite lunch.
Dags för nästa utvecklingssamtal.
Lilla Julias, som är så glad o nöjd på sin
förskola och äter allt som serveras o tar på sig o plaskar runt
i alla vattenpölar hon hittar.
Jag ÄLSKAR verkligen vår förskola!!
Dessvärre hade den lilla gumman inte sovit på fsk, vi är i ett
litet mellanläga , ni vet sova/inte sova.
Mycket bra då att vi fått tandläkartiden denna em kl 15!!
Men resan in till käftis gick bra, jag hade mellanmål med
mig som julia förvisso kastade o sa tycker INTE OM.
Men drickan dög iaf.
 
 
Eftersom det var 18 månaders kontroll??? och Julia är dubbelt så gammal
så var jag ju tvungen fråga vad som blivit fel.
Dom låg efter sa snälla Eva och i nästa andetag säger hon , ni hade
ju inte behövt komma, vi hade kunnat vänta till 3 årskontrollen, du
har ju 3 barn innan så du kan väl det här??
Jag ville nästan döda,,,,,,,,
Förövrigt öppnade inte Julia munnen så japp
besöket var totalt bortkastat.
Ja förrutom att Eva är trevlig o lätt o prata med.
Men det är nu det går åt skogen för självklart somnar ju julia
påvägen hem o det hade jag ju redan räknat ut
att så skulle fallet bli.
skit oxå, sen kväll o trött mamma.
Hemma höll Kalle på att montera ihop vårt nya matbord.
Supernöjd blev jag när det stod på plats.
Ja ända tills jag såg vad Kalle surade över.
Hann tänka, herregud så missnöjd, var det för jag
inte hjälpte till??
Men nope, ovansidan på bordsskivan INTE snygg.
blir att byta ut-gör om-gör rätt!
Vid det här laget är mitt blodsocker i botten o magen
skriker efter mat, orken är slut.
Kastar ihop lite käk, sätter i mig två portioner
och känner livet återvända.
 
 
 
Blev en genomkörare på spinningcykeln oxå, mitt
bästa resultat hemma än så länge.
Men alltså man får ångest innan man fått upp tempot.
Första 5 min- va fan gör jag detta för, såååsegt!
5-10 min börjar bli varm men fortfarande en tanke om att kliva av
10-15 min börjar svettas som en gris men nu känns det bra
15-20 min jävlar vilket tempo, jag är kung, ok??
20-25 min ska jag nöja mig? nä fan jag måste trampa längre än vad kalle tänkt
25-30 min nu är jag död, svetten droppar ner på golvet, men jag känner-ända in i kaklet nu!
30-35 min börjar känna euforin-jag kan om jag vill
35-40 min är så glad att jag inte vält med cykeln för nu måste jag ta i ordentligt
40-45 min ser ett slut på passet
Bara styrkan kvar!
Plankade sammanlagt 5 min idag o gjorde 100 situps!
Så blev det äntligen kväll, jag dukade fram lite grönsaker, salami o ost
att ladda upp med efter träningen o inför jobbnatt.
Julia så glad o nöjd.
Inte trött.
Kalle åkte till jobbet.
Julia pigg.
Bäddade ner oss i soffan o bytte blöja till en torr.
Som genom ett trollslag säger hon plötsligt.
-Julia vill ha välling o sova sängen.
Upp som en raket o fixa o in i sängen.
Julia vill hålla mig i handen när hon ska sova o jag hinner tänka
faan vad flottigt det känns.
Men jag säger inget, vill hon ska somna nu-genast.
Men när salamilukten sprider sig i rummet så
inser jag att det är en flottig korv hon o jag håller i våra händer.
Ghhha giv mig styrka.
Ber om korven o får den utan problem.
Mmmm nu så.
Tar väl en minut så sprider sig en annan doft i rummet o jag
tänker, vilken rökare hon lagt av, vad har hon ätit?
Bara det att lukten släpper inte.
Bästa att kontrollera ev utgifter.
Tar tag i blöjan o ska dra ut, en obehaglig känsla kommer över mig
när mina fingrar blir kletiga.
Upp o hoppa, hur hann du detta?
Men jag vet iaf att vår nya tvål luktar himmelskt gott
och håller sticky fingers rena!!
 
 
 
Over and out, jag behöver sova!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela