jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

Speakless!

Publicerad 2015-05-10 10:56:34 i Allmänt,

Tack ALLA underbara människor som läste mitt senaste inlägg
och som uppenbarligen fortsätter att läsa.
Tack ALLA som gillat o delat på FB och Instagram.
Jag är överväldigad.
Igår över 600!!!! unika besökare.
Tack än en gång.
Vi som vet hur verkligheten ser ut för våra brukare - unga som gamla måste
börja göra våra röster hörda.
Men hur når man fram till dom som styr?
Jag vet faktiskt inte.
Under åren har jag förstått att man måste gå högre än sin egen chef o dennes chef
för att komma någon vart.
För som det är nu och som det varit en längre tid så ser jag o många fler som jobbar natt
bara vår chef 2 timmar var 6 vecka och då på ett dagmöte.
Jo just det vi har haft ett nattmöte oxå på 1 tim detta år , vårt första nattmöte sen maj förra året.
Man kan lugnt säga att man känner sig lite bortglömd.
MEN jag trivs med mitt arbete och med mina arbetskamrater
 
Skulle vilja höra lite röster från er nattare som är inne o jobbar fler kvällar än vi på city, ni
måste ju verkligen trivas o tycka att blanda dag o kväll passar er utmärkt?
Och ni som börjar 06 av dagpersonalen, det passar som handen i handsken?
Har ni några barn o vart gör ni av dom då förskolan öppnar 06:15?
Men alla lever kanske i tvåsamhet  med sambo som kan flexa eller
är ni så gamla att ni har vuxna barn o gärna kör några 06 mornar extra för att ni ändå är vakna?
 
Det blåser förändringsvindar och förra gången det blåste så höll jag i hatten
och gjorde mitt bästa för att blåsa med.
Det gick ganska bra , även om det guppade utav helvete.
Denna gång kommer jag ta på blåstället och det hoppas jag fler gör.
Kram till er alla som sliter i vården , ni gör ett fantastiskt jobb!
Fortsätt med det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela