jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

Ensamarbete

Publicerad 2016-02-27 23:51:22 i Allmänt,

På vilket sätt har man sett över säkerheten i områdena? Appen kommer igång först i maj och utbildningen i hot o våld är klar straxt innan sommaren. Vi börjar med ensamarbete den 7 mars. Och nej om belastning blir hög på inplanerade ärenden och larmen duggar tätt då kommer vi inte kunna hålla samma standard som förut. Idag är vi 4 bilar som samarbetar på vårt område men efter delningen så sitter vi 1,5 bilar på vårt område,dom andra har flyttat. Om jag ensam kommer till din anhörig o hen är akut dålig då kanske inte jag klarar av ärendet själv o då får vi snällt invänta hjälp. Det är ju tyvärr så att vi jobbar väldigt tungt då det oftast saknas hjälpmedel för att arbeta ergonomiskt riktigt o då krävs det två personer att hjälpa för att ingen ska göra sig illa eller fara illa vid tex vändning o uppstigning ur säng för att kunna gå till toaletten. En pigg o alert brukare på dagen, väl medicinerad o med rätt energinivå är oftast en groggy o ostadig brukare nattetid, orolig o ledsen. Om ni tror att jag som nattpersonal kan trolla som tutiluren i bamse o klona mig genom att tuta så vi blir fler, då tror ni galet fel! Detta är verkligheten,inte en saga!! Det är riktiga människor med känslor och behov och vi är personal med ett körkort vi är rädda om och en lön vi inte vill använda för att betala p-böter för då vi behöver parkera snabbt o smidigt då det är akut samt en kropp som ska hålla lite längre än en TES-planerings längd. Jag älskar mitt jobb, kan ju låta märkligt då vi utför så mycket arbete som många inte ens kan föreställa sig att ta i med tång, men jag vet vad mitt arbete betyder för människor som inte längre orkar o kan klara sig själva. Jag är undersköterska, underbart viktig, underbar när ni andra sover och utför underverk med ibland inga medel alls!!!
 
 
Såhär skrev jag på min fb häromdagen o bara två dagar senare så dök det upp artiklar
både i NT och Folkbladet.
Inte tack vare mig på något sätt utan det var andra som skrivit insändare före mig.
Det som slår mig i kommunens svar är att dom ljuger sig
faaan blå!!
Blir så förbannad på alla lögner dom drar.
Att det inte är ur besparingssyfte-bullshit!!
Men det värsta!! Att VARJE chef gått igenom vart det finns en högre risk än
vad man kan förvänta sig o att vi inte kommer
gå ensamna där.
Vi ska satan i gatan gå ensamna överallt i hela stan.
Finns ingen sån riskbedömning gjord.
Dessutom säger Theresa Pålsson att man ska åka två på ALLA larm.
När hade dom tänkt informera oss om det??
Jag blir tokig!
Om en vecka är vi igång o ingen app o ingen hot o våldsutbildning.
Heja Kommunen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela