jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

Smått o gott!

Publicerad 2016-01-28 10:07:38 i Allmänt,

Sitter här med min minikeso och apelsin framför datorn och mumsar.
Dagarna rullar på i ett galet tempo känns det som, snart
är januari slut och februari här.
Ute är det grått o trist o satans blåsigt.
Min fina lyckta från Ullared har blåst sönder under natten, blev lite ledsen för det.
Önskar mig 15 cm snö och -2 grader tack.
No more, no less!
I lördags var vi på bio med Julia, premiär för henne.
Den gode Dinosaurien på duken, supersöt, spännande och så fint animerad.
Tänkte fråga mamma först om hon ville följa med men kom på att 3D
inte funkar för henne.
Minns när hon tog dom stora på bio och hon inte såg annat än blurr, vilket misslyckande.
Lördagsmys hos fina syster o svåger, så god kycklinggryta bjöds vi på.
Kom även på att bo inne i stan o leta parkering skulle göra mig galen.
Fasen vi snurrra som idioter..
Söndagen bjöd på paketspel o mys hemma hos BMQ.
Jättegod mat o tre paketvinster för mig!
Måndagen kom o äntligen barnvecka.
Det har badats,bakats o tränats omvartannat hittills.
Liv o rörelse o jag njuter.
 
 
Gjorde tacopaj o botten på lite nyttigare ingridienser!
Mycket gott!
 
 
 
SEMMELKLADDKAKA
 
150 g smält smör
100 g mandelmassa
3 dl socker
2,5 dl mjöl
1 msk vaniljsocker
2 tsk kardemumma
1 krm salt
2 ägg
 
+
Efter gräddningen 100 g mandelmassa
Grädde efter behag
florsocker
 
GÖR SÅHÄR
 
Blanda ihop socker, mjöl, vaniljsocker, kardemumma och salt.
Knäck i äggen. Riv ner mandelmassa.
Tillsätt salt.
Smält smöret och rör om till en jämn smet.
 
Smöra och bröa en form (20-22 cm)
Häll i smeten och grädda ca.
15-20 minuter i 200 grader.
Kakan ska vara kladdig i mitten.
Låt kakan svalna.
Lägg ev. på mer mandelmassa och vispad grädde. Pudra över lite florsocker.
 
 
Snyggaste tightsen som jag köpte på stadium.
Fick presentkort i julklapp av jobbet!
 
Någon blev arg o gick o gömde sig!
 
 
Ut på isen för att titta lite på VM i isjakt!
 
Gofika på minibrownie med smarties på!
 
 
 
Dåliga bilder men chokladbollstillverkning!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela