jagochmittbanditgng.blogg.se

Livet-helt enkelt!

Vad är det för fel på folk?

Publicerad 2016-01-30 15:50:00 i Allmänt,

Det gror ett hat i detta land, landet Sverige.
Vi är ett rikt land med goda förutsättningar att hjälpa och visst
jag håller med, vi kan ju inte hjälpa alla, men vi kan hjälpa väldigt många.
Felet är väl att övriga världen och då främst Europa inte är
så sugna på att hjälpas åt att hjälpa.
Större krav på EU:s övriga länder!!
Just nu när jag skriver läser jag på Expressen om upplopp i Stockholm, maskerade
människor vill skada flyktingbarn.
Jag blir så inåthelvete förbannad!
Varför vill man skada barn med ett annat ursprung än svenskt?
Och hur ska dom veta vem som är enl lagar o förordningar svensk?
Tänker alla dom som kom hit som arbetskraftsinvandring, alla dom vars föräldrar
varit här väldigt länge och där barnen fötts in till svensk medborgare.
Hur kan man vilja skada barn oavsett ursprung??
En period brände man flyktingboenden, till vilken nytta?
Skattemedel byggde och skattemedel kommer bygga upp.
Hur kan man vilja att människor brinner upp??
Vem är man som tycker sig ha rätten att ta andra människors liv??
Ja jag vet oxå att många brott begås av människor med utländsk bakrund och jag
tycker absolut INTE man kan skylla på att dom som flytt
har haft det så pass dåligt så man inte kan förstå att det är
en brottslig handling man utför.
Det borde man förstå oavsett vilket ursprung man har.
Finns ju väldigt många otäcka och hemska brott som begåtts av "svenskar" oxå
 och jag tycker det är den brottsliga handlingen i sig som är skrämmande, inte
människors ursprung.
Har även hört att vi har inte råd med våra barn o gamla så då ska vi inte
ta hit några flyktingar heller.
Tänker att man inte ska ställa grupper mot varandra.
Alla människors lika värde.
Mer pengar kommer inte gå till skola och vård om vi stänger gränserna och
kastar ut flyktingarna.
Då går pengarna till lite mera fallskärmar och feta bonusar till dom som redan har
en välfylld plånbok.
Vill man engagera sig i våra medborgare som har det sämre ställt så finns olika organisationer att ansluta sig till
där man jobbar på frivillig basis och även ställen likt förrådet dit man kan skänka
saker som man behöver.
Jag håller dock med om att mera pengar behövs både till vården o skolan
och att man borde sattsa mer allmänt på allt som rör dom som varit med o byggt
upp samhället vi har idag och dom vi ska lämna över till.
Jag tror inte man flyr om man inte måste, man skickar inte iväg sinbarn
ensamna om man inte är nöd o tvungen.
Slutligen: Man flyr inte TILL gratis sjukvård, kläder och mat.
Man flyr FRÅN att slippa dö av ett skott, ett knivhugg , svält eller köld!!
Påvägen mot ett bättre liv överlever tyvärr inte alla, drunkna i medelhavet
eller dö i en fullpackad lastbil av förgiftning, det mina vänner, det
slipper vi allihopa fundera på!!
Landet Sverige, vi är redan här!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Banditmorsan

35 årig, mamma till 4, sambo!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela